Over Le Papillon

• Hoe kunnen we zo goed mogelijk functioneren op het werk? • Hoe kunnen we problemen op de werkvloer oplossen? • Hoe kan ik mensen helpen om zo goed mogelijk om te gaan met een vervelend incident?
Het zijn vragen die mij bezighouden en ze zijn de reden dat ik ruim 10 jaar geleden ervoor heb gekozen om mijn vertrouwenspraktijk Le Papillon op te richten. Na een carrière in het bedrijfsleven, ben ik psychologie gaan studeren en heb ik werkervaring opgedaan in het psycho-sociale werk. Ik ben Vertrouwenspersoon Ongewenste Omgangsvormen (VPOO) en Vertrouwenspersoon Integriteit (VPI). Dit betekent dat medewerkers bij mij terecht kunnen voor klachten rond grensoverschrijdend gedrag en rond integriteit.

Praten met een onafhankelijk persoon

Een slechte ervaring op het werk is ontzettend vervelend, juist omdat werk zo’n belangrijk onderdeel is van wat we doen. Mijn ambitie is mensen te helpen om goede oplossingen te vinden voor problemen die ze op de werkvloer tegenkomen. In mijn ervaring is het vaak een opluchting om met een onafhankelijke, professionele buitenstaander te praten die begrijpt hoe het bedrijf in elkaar steekt.
 

Succes van een bedrijf

Het mooie is dat ik als vertrouwenspersoon ook veel kan bijdragen aan het succes van een bedrijf. Juist doordat ik een onafhankelijke buitenstaander ben, zie ik dingen die je binnen de muren van het bedrijf niet meer zo snel opvallen. Ik geef mijn geanonimiseerde observaties terug, waardoor het management gericht acties kan ondernemen om de werksfeer en de cultuur te verbeteren. Ziekteverzuim loopt daardoor terug en de productiviteit stijgt.  

Certificaten

Ik ben door de LVVV (Landelijke vereniging van vertrouwenspersonen) gecertificeerd als vertrouwenspersoon, en volg regelmatig cursussen, training en intervisie om mijn kennis op peil te houden.

Daarnaast ben ik lid van verschillende klachtencommissies.